Marathon -juoksuvalmennus by Juha Heikkinen

Juoksuohjelma maratonille treenaamiseen

Maraton ohjelma | 16 viikon juoksuohjelma marathonille treenaamista varten. Sopii juoksijoille, jotka pystyvät juoksemaan yhtäjaksoisesti vähintään 10 kilometriä.

59,90 €
Osta
Marathon -juoksuvalmennus by Juha Heikkinen
Marathon -juoksuvalmennus by Juha Heikkinen

Onko marathon vielä juoksematta? Oletko aina halunnut juosta marathonin, mutta ei ole ollut eväitä, kuinka sen toteutat?

Tässä verkkovalmennuksessa pääset harjoittelemaan marathon-juoksua kohti yhdessä kokeneen juoksuvalmentajan kanssa - tule mukaan!

Marathon -juoksuvalmennus lyhyesti

  • Kesto 16 viikkoa

  • 3-5 treeniä viikossa

  • Sisältää lihashuolto- sekä lihaskunto-ohjelmat

  • Vinkkejä juoksutekniikan parantamiseen

  • Ravitsemus- ja tankkausohjeet

  • Progressiivinen kehitys koko ohjelman ajan

  • Pohjatasona tulisi olla 10 kilometrin juokseminen

Marathon -juoksuvalmennus by Juha Heikkinen
Kesto 16 viikkoa
Alkaa joka maanantai
Hinta 59,90 €


Edistyneet juoksu kestävyys Miehet Naiset Sport & Hobbies Urheilu
59,90 €
Osta

Hyppää mukaan milloin vain!

Voit itse valita valmennuksen aloittamispäivän.

Toteuta haaveesi marathonin juoksemisesta!

Marathon -juoksuohjelma by Juha Heikkinen

Oletko aina halunnut juosta marathonin?

Keskeytyykö harrastus aina johonkin loukkaantumiseen tai vammaan?

Epäiletkö oman kuntosi kestäyyttä pitkillä matkoilla?

Junnaako juoksusi paikallaan, vailla kehitystä?

Etkö tiedä miten toteuttaisit unelmasi?

Marathon -juoksuvalmennuksen aikana sinulla on selkeät ohjeet mitä tehdä seuraavat viikot. Sinun ei itse tarvitse pähkäillä minkälaisia treenejä sinun pitäisi tehdä. Samalla ehkä huomaat, mikä merkitys kokonaisuuden huomioimisella on kehitykseen. Pelkästään itse juoksu ei kehitä juoksua vaan ohjelmassa olevat muut ohjelmat ja tehtävät ovat isossa roolissa varmistaaksesi kehityksen.

Oletko jo juossut marathonin, mutta haluaisit parantaa aikaasi etkä tiedä miten?

Yksipuolinen treenaaminen ja juokseminen ei kehitä tarpeeksi vaan alkaa jopa heikentää suoritusta. Monipuolistamalla tekemisesi ennaltaehkäiset mahdolliset tauot juoksemisessa ja mahdollistat ehjän harjoituskauden läpi vuoden. 

Tässä valmennuksessa huomaat, että vähemmälläkin selviät ja kehityt. Arkesi ei täyty enää juoksutreeneistä ja pitkistä harjoituksista. Toki pitkiäkin juoksuja on, koska marathoniin treenataan, mutta laatu edellä. Monipuolisten treenien ja ohjeiden avulla huomaat, että aikaa jää muuhunkin kuin juoksemiseen. Valmennuksen ohjeiden avulla tulet palautumaan paremmin ja motivaatiosi pysyy paremmin yllä.

Tule mukaan 

Osta nyt!

SOPIIKO VALMENNUS MINULLE?

  • Pystyt juoksemaan vähintään 10 kilometriä

  • Haluat juosta marathonin

  • Haluat parantaa marathonin tulosta

  • Haluat oppia juoksemaan paremmin ja monipuolisemmin

  • Haluat treenata laadukkaasti ja käyttää aikasi tehokkaasti

VALMENNUKSEN ESITTELY

Marathon- juoksuvalmennus kestää 16 viikkoa. Mitä pidemmälle valmennuksessa edetään, sitä mukaan juoksut muuttuvat peruskestävyydestä kohti vauhtitreenejä, jotka valmistelevat kohti marathonia. Treenit vaihtelevat kevyistä pitkistä juoksuista koviin intervallitreeneihin. Mukana on niin lihaskuntotreenejä kuin palauttavia huoltotreenejäkin.

Valmennus sisältää treenivideoita sekä ravinto- ja tankkausohjeita. Voimatreeneissä keskitytään juoksijan näkökulmasta tärkeisiin liikkeisiin ja voimaominaisuuksiin. Palautuminen on isossa roolissa kun juostaan pitkiä aikoja, joten siihen on omat ohjeet ja tehtävät.

Ravinnon puolella pysytään hyvin yksinkertaisissa perusasioissa: tämänkään ei tarvitse olla monimutkaista. Käydään myös läpi marathonin juoksua edeltävät päivät sekä miten ravinnolla voidaan nostaa suorituskykyä kisapäivänä. Tankkausohje sisältää nestetankkausta pitkille lenkeille sekä miten marathonin aikana kannattaa energiaa nauttia. Mukana on myös kyselyitä kehityksestä ja omista fiiliksistä edistymiseen ja ohjelman mielekkyyteen.

"Valmennuksen tyyli on rento mutta ammattimaisella otteella. Olen juoksun suhteen hyvin analyyttinen, mutta tuon sen esille hyvin selkeästi ja helposti ymmärrettävästi. Tarkoitus on saada juoksusta mieluinen harrastus ilman suorituspaineita",  valmentaja Juha Heikkinen kertoo. 

Valmennuksen avulla kuntosi kasvaa - niin fyysinen kuin henkinenkin. Henkinen puoli joutuu melkeinpä huomaamatta koetukselle, kun juostaan pitkiä lenkkejä hitaalla ja rauhallisella vauhdilla. Peruskunnon paraneminen näkyy myös virkeytenä muussa arjessa: työnteko voi tuntua kevyemmältä ja kestät stressiä sekä työn kuormitusta huomattavasti paremmin. Heräät aamuisin pirteämpänä ja palautuneempana.

Toteuta vihdoin unelmasi ja lähde mukaan treenaamaan kohti marathonia!

Haluan kokeilla!

Tämän valmennksen jälkeen tulet pääsemään marathonissa maaliin kunnialla!

VALMENTAJAN ESITTELY

READY!-, SET!- & GO!- & Marathon -juoksuvalmennusten valmentaja on Juha Heikkinen. Hän toimii myös Coach4me-yrityksen juoksuvalmentajana. Juha on harrastanut juoksua ja kestävyysliikuntaa kauan ja tietää omasta kokemuksestaan myös väärällä tavalla juoksemisesta ja väärin ohjelmoiduista juoksuohjelmista. Myöhemmin hän on toiminut valmentajana ja juoksuvalmentajana lukuisille eri asiakkaille.

Juha on opiskellut liikuntaa paljon sekä valmentanut vuosia satoja erilaisia asiakkaita. Hän osaa tuoda selkeästi esille juoksun kannalta tärkeimmät asiat. Aikoinaan Juha meni juoksukouluun ja sitä kautta maratonkisaan. Sen jälkeen hän on opiskellut juoksusta kaiken mahdollisen ja opiskelee edelleen. Juhalla on nyt 8 vuotta yksilövalmentajana / fysiikkavalmentajana takana, jonka aikana hän on nähnyt ja oppinut paljon ihmiskehosta. Juha väittääkin, että tietää todennäköisesti juoksusta, varsinkin tekniikasta ja biomekaniikasta, enemmän kuin moni muu valmentaja.

Juoksu on yksi Juhan intohimoista, koska se on teknisesti haastava laji. Hän osaa samaistua juoksijoihin, jotka ovat aloittelijoita, koska hän oli sitä joskus itsekin. Juha on kokenut myös juoksun varjopuolen eli loukkaantumisia ja omaan tasoon nähden väärällä tasolla tehtyjä ohjelmia. Joka nurkka juoksemisen suhteen on niin sanotusti on koluttu ja kantapään kautta Juha on virheistään oppinut, jotka hän voi kuitenkin nykyisin helposti kääntää valmennuksessaan edukseen.

Juhan koulutus:

  • TE3 Master trainer, 2018
  • Triathlonvalmentaja lvl 2, Finntriathlon 2017
  • Triathlonvalmentaja lvl 1, Finntriathlon 2016
  • Performance coach, Fibaco 2015
  • Anatomy trains lvl 1 & 2, Wellness4you 2014
  • FAF running trainer, FAF 2013
  • Fustra personal trainer, Fustra Finland 2012
  • Personal trainer, Trainer4you 2012
  • Ravinto-ohjaaja, Trainer4you 2011
  • Kuntosalivalmentaja, Trainer4you 2011
  • Hyvinvointivalmentaja, Trainer4you 2011

Haluaisit juosta, mutta et ehkä vielä marathonia? Katso Juhan muut valmennukset:

VALMENNUS LYHYESTI

  • Kesto 16 viikkoa

  • 3-5 treeniä viikossa

  • Sisältää lihashuolto- sekä lihaskunto-ohjelmat

  • Vinkkejä juoksutekniikan parantamiseen

  • Ravitsemus- ja tankkausohjeet

  • Progressiivinen kehitys koko ohjelman ajan

Käytössäsi on mm. seuraavat SYKE-appin ominaisuudet

  • Tehtäviä
  • Kyselyitä
  • Kuvia
  • Videoita
  • Harjoitusohjelmia

Saatavilla App Storesta Saatavilla Play Storesta
Käytössäsi on mm. seuraavat SYKE-appin ominaisuudet
Hyppää mukaan!


@syketribe