Ballistinen vipunosto kulmassa (vipuheitto)

Ota tukeva haara-asento ja nojaa n. 45–70 asteen ylävartalo- kulmassa joko penkkiin tai muuhun tasoon toisella kädellä. Ota hieman ”ylisuuri” paino suorittavaan käteen. Aloita liike heilauttamalla painoa tukikäden alle, jolloin saat lähtöasennossa pienen venytyksen yläselän lihaksiin sekä hartialihaksen takaosaan. Suorita välittömästi tämän jälkeen vastaliike ja tee aavistuksen ”repäisevä” liike painolla vipumaisesti sivulle yläselän lihaksia käyttäen. Jatka liikettä uuden jouston kautta tukikäden alta.

Huom! Tämän liikkeen tarkoituksena on saada maksimaalinen ärsyke voimakkaan ballistisen venytyksen kautta leveään selkälihakseen sekä muihin apulihaksiin. Myös vastakkaisen puolen pakaralihas tukee slingin kautta liikkeen voimantuottoa. 

2258







SYKE Valmentajille

SYKE auttaa valmentajia tuottamaan tehokkaita, laadukkaita ja monipuolisia valmennussisältöjä, oli sitten kysymys yksittäisistä harjoitusohjelmista tai moniulotteisista verkkovalmennuksista.

SYKE Kuluttajille

Ei ole olemassa sellaista verkkovalmennusta, valmentajaa tai asiantuntijaa joka sopii kaikille. Me haluamme auttaa sinua löytämään itsellesi sopivan tavan muuttuvien trendien ja villitysten joukosta.