Alataljasoutu lapiokahva

Asetu istumaan penkille ja ota lapiokahva (mieluusti hieman hartioitasi leveämpi) käsiisi. Pidä selkä koko ajan ryhdikkäänä ja polvet hieman koukussa. Nojaa alkuvaiheessa hieman eteenpäin, alaselän normaali notko säilyttäen, jotta saat kevyen venytyksen tunteen leveään selkälihakseen. Lähde ojentautumaan takaisin istuma-asentoon ja vedä taljakahva olkapääjohtoisesti edestä kohti rinnan keskiosaa tai hieman sen alle. Huomaa, että kyynärpäät kulkevat vartalon sivulta, hieman olkapäiden alapuolelta. Pysäytä liike hetkeksi loppuasentoon lapoja yhteen puristaen ja palaa sitten hallitusti alkuasentoon.

Huom! Liikevariaatiossa ei juurikaan olkanivelen asento muutu, mutta voimaa liikkeeseen saadaan myofaskiaalisen jatkumon kautta (kyynärvarren fleksorit), sekä kaksipäinen olkalihas aktivoituu hieman paremmin kyynärnivelen lisääntyneen ulkokierron vuoksi. 

2222







SYKE Valmentajille

SYKE auttaa valmentajia tuottamaan tehokkaita, laadukkaita ja monipuolisia valmennussisältöjä, oli sitten kysymys yksittäisistä harjoitusohjelmista tai moniulotteisista verkkovalmennuksista.

SYKE Kuluttajille

Ei ole olemassa sellaista verkkovalmennusta, valmentajaa tai asiantuntijaa joka sopii kaikille. Me haluamme auttaa sinua löytämään itsellesi sopivan tavan muuttuvien trendien ja villitysten joukosta.