Lankku ojennuksilla

1. Asetu päinmakuulle päkiöiden ja kyynärvarsien varaan.
2. Vedä napaa kohti selkärankaa (älä siis anna alaselän mennä notkolle), purista pakarat tiukoiksi ja ota hyvä lapapito (eli jopa vähän pyöristät yläselkää ja irrotat lapoja toisistaan).
3. Nosta toinen käsi ja sen vastakkainen jalka ja ojenna ne ylöspäin suorina.
4. Vaihda puolta joka toistolla.

*Hengitä ulos ojennuksen aikana
*Pyri katsomaan esim. peilin kautta, että vartalosi on täysin suora sivulta katsottuna. Mikään kehon osa ei siis kohoa merkittävästi ylemmäs tai tipu alemmas kuin jokin muu osa. Myöskään päätä ei saa roikottaa tai nostaa väkisin ylös. Pää on siis myös vartalon jatkeena katse lattiassa.
*Mitä korkeammalle ojennat käsiä ja jalkoja, sitä paremmin saat aktivoitua pakaroita ja alaselkää.

279







SYKE Valmentajille

SYKE auttaa valmentajia tuottamaan tehokkaita, laadukkaita ja monipuolisia valmennussisältöjä, oli sitten kysymys yksittäisistä harjoitusohjelmista tai moniulotteisista verkkovalmennuksista.

SYKE Kuluttajille

Ei ole olemassa sellaista verkkovalmennusta, valmentajaa tai asiantuntijaa joka sopii kaikille. Me haluamme auttaa sinua löytämään itsellesi sopivan tavan muuttuvien trendien ja villitysten joukosta.