Askelkyykky taakse + lonkan ojennus

1. Asetu lantion levyiseen haara-asentoon ja suuntaa katse eteenpäin. Astu toisella jalalla taakse (jalka astuu hieman yli keskilinjasta eli sama lantion levyinen haara-asento säilyy edelleen).
2. Lähde laskeutumaan hallitusti alas "peruuttaen", jolloin polven kulma pysyy 90 asteessa.
3. Ponnista nyt itsesi ylös samalla ojentaen taaimmaista jalkaa suoraksi taaksepäin. Älä tee potkuna, vaan ojenna suorana.

*Hengitä ulos ylös ponnistaessa
*Mitä lyhyempi askel, sitä enemmän liike kohdentuu etureisille. Mitä pidemmän askeleen otat, sitä enemmän saat myös kohdennettua liikettä pakaralle.
*Katso, että polvi-varvas-linja säilyy eli ylhäältä katsottuna polvi on samansuuntaisesti kakkosvarpaan kanssa.
*Voit tehdä liikkeen kehonpainolla tai käyttää vastuksena esim. käsipainoja tai levytankoa.

1180







SYKE for trainers

SYKE helps coaches produce effective, high-quality and diverse coaching content, whether it is individual training programs or multidimensional online coaching.

SYKE for consumers

There’s no training program or coach that is perfect for everyone. In the constantly changing trends and fads, we want to help you find the way that suits YOU best.